loading...
ورزشی

علیرضا توتونچی بازدید : 5 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (1)
محمد سررشته داری
یا رب مپسند روزی از پای فتد شیری

 تا جمله دغلبازان بر پا کنند شوری

یوزی به دغلبازی بر بیشه شود حاکم

کی جای پلنگان است آنجا که بود شیری

به امید غرش دوباره شیر غران استقلال قهرمان
باور کنید بسیاری از شما خوانندگان و هواداران از ما بهتر می نویسید چرایی اش باز می گردد به دل شما عزیزان
می گویندحرفی که از دل براید بر دل می نشیند
حرفهای شما از دل می آید و لاجرم بردل می نشیند
این شعر و آن انتهای زیبایش که به غرش شیر استقلال اشاره دارد متعلق به یکی از هواداران بودکه به عدد 7 و 4 علاقه بسیاری داشت
دوباره آن شعر را بالا و پایین می کنیم چقدر معنی در آن نهفته است چه دردی دارد چه اعتراضی در دل دارد و چقدر شفاف است
آن هوادار با آن کامنت زیبایش بیدارمان کرد از خوب گران
تا کی اقتصادی نوشتن؟تا کی از روی منطق حرف زدن؟گاهی باید چشمها را شست و جور دیگری دید مثل آن هوادار که کامنت گذاشته بود:یا امام رضا (ع)خودت پشتیبان بچه ها در غربت تایلند باش
یا امام رضا ،یا امام رضا(ع)
بله خیلی ها نشسته اند تا استقلال را زمین خورده ببینند و لابد پادشاهی کنند
بشکن و بالا بندازی داشته باشند و قهقهه مستانه ای سر بدهند و جای شیر رامثل یوزی ها بگیرندو دغلبازی کنند
آنها اما یک مورد را فراموش کرده اند آلزایمر گرفته اند لابد مثل من!
فراموش کرده اند این قلبهایی را که می تپد و زندگی می کند با غرور شیران بیشه ایران
موضوع اینجا اصلا شخصی نیست اصلا
من نویسنده در این مقال حتی قصد دفاع از اشخاص استقلالی وحمله به رسانه هاو یا رقبای منتظر باخت را ندارم
موضوع های شخصی باشد برای خودشان ،خودشان هم زبان دارند و هم قیم لازم ندارند
اینجا بحث قلبهاست همان قلبها که امام رضا را صدا می زند و خدایش را تمنا می کند
چه کسی تضمین می کند که در صورت شکست استقلال، کسی در ایران ایست قلبی نمی کند؟
راستی چقدر احتمال دارد که برخی خانواده ها  بی سرپرست شوند  و یتیم و یا خدای نکرده شاید بی فرزند؟
مگر تا کنون رخ نداده است؟
مگر کسی جانش را تا به حال در شرایط مشابه به جان آفرین نداده است؟
دعواها به جای خودش همه هم برای ما قابل احترام هستند اما باید بدانند سر قبری مویه می کنند که در آن جنازه نیست و شکست استقلال برای آنها نمدی نخواهد شد جز درد و تالم پس از شنیدن چنین اتفاقاتی
مگر در رشت رخ نداد ؟
مگر پس از سوبله و چوبله شدن سرخها پسر جوان برای جنگ پرچم استقلال جانش را در تونل رسالت نداد؟
چه تضمینی هست که حالا در مرحله صعود به یک چهارم نهایی آسیا چنین نشود؟
ندای یا اما رضا (ع) را نمی شنوید؟
شعر آقا یا خانم 77774444 را که در ابتدای این متن بود  را دوباره بخوانید از اول
استقلال برای رسیدن تا اینجا خیلی زحمت کشیده  جام حذفی دو سال قبل را با هفت مصدوم در فینال برد آن روز همین آندو تیموریان کنار زمین چون نمی توانست به دلیل مصدومیت بازی کند در آغوش خود من از روی تعصب گریه کرد جباری که امروز خیلی هم از او دلخوریم با عصا آمده بود و کنار کیانوش در جایگاه بود
آن روز و مقابل شاهین بوشهر در حافظیه شیراز قلبمان به دهانمان رسیده بود و داشت از حلقوممان بیرون می زد گوران که چپ آخر را نواخت ما در زمین رکورد بن جانسون را زدیم و هواداران هم چنان نعره ای کشیدند که همه ایران به هم ریخت
پیش از آن پرسپولیس را سه بر صفر برده بودیم و در عرش به سر می بردیم
پس از آن هم مقابل الهلال در ورزشگاه بن فهد و در میان آنهمه عرب وقتی پیروز شدیم در واقع جشن صعود را گرفتیم 
مردیم تا بردیم
العین، الریان،الشباب 
حصر اعراب را شکستیم و بارها خلیج فارس را فریاد کردیم و نعره کشیدیم
...و حالا لالیگاییهایی که در بوریرام برایمان دام پهن کرده اند
گرگهایی در لباس میش
هیچکس بله هیچکس حق ندارد آرزوی شکست این استقلال را داشته باشد
برای رسیدن به اینجا هوادار استقلال جان داده است و غرور ایران ترمیم شده است
با هردو طرف هستم :
جمع کنید این بساط دعوا را
این بردها شخصی نیست بلکه متعلق است به هوادار استقلال
سند منگوله دار دارد، گواهی فوت دارد
دعواهایتان را ببرید دم درب خانه خودتان
بد خواهی هایتان را ببرید برای روزی دیگر

علیرضا توتونچی بازدید : 5 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)
دور خود حصاری ساخته و همه یا با اویند و یا بر او. یا باید ژنرال خطابش کنند و یا آنانند که گروهبانش می نامند. این گروه دوم فرقی ندارد پرسپولیسی باشند یا استقلالی ، هر آنکه در حلقه یاران امیر نباشد یا قلم به دست است یا مزدور یا اجنبی پرست . این دغدغه برای سرمربی حالا بزرگتر است حتی از مصاف با تیم تایلندی. تیمی که حذف شدنش امیر را صاف می برد بین 4 تیم اول آسیا. چیزی که بی شک سال ها قبل لیاقتش را داشت. دو سال پیشتر ، او بهترین تیم آسیا را داشت اما قانون من درآوردی سقف قراردادها و یک تغییر عجیب در سپاهان تیمش را به هم ریخت و رویایش را به تعویق انداخت. رویای قهرمانی در آسیا. 
امیر ، او یکی از مثلث محبوب های دهه 70 استقلال بود. برای ماندنش کنار تیم حتی در دسته سوم. او با شماره 8 ، دریبل های فنی و پاس های جادویی اش روی چمن این قدر محبوب بود و با هوش که منصور پورحیدری تردیدی نداشته باشد در حضور جواد زرینچه و صادق ورمرزیار ، بازوبندش را به طزراح تیم بدهد. 8 استقلال با او جانی دوباره گرفته بود. 8 البته شماره همیشه رویایی استقلال بوده است از زمان علی جباری در دهه 40 تا مجتبی جباری در دهه 90! امیر اما بهترین 8 استقلال در تمام دهه 70 بود ، بی چون و چرا. او با هوش بود و زرنگ. امیری که روزهای بچگی اش این قدر توانمند بوده تا گوشه میدان راه آهن با ضربه های چیپش راننده های خطی راه آهن تجریش را مچل کند ، او که این قابلیت را داشته که بین دو نیمه اسقلال و نوف باخور ، 45 دقیقه بهروز پرورشخواه را دور بی او دبلیوی قرمز رنگش بچرخاند و آخر هم دست از پا دراز تر ببردش توی زمین و او که می دانسته چه روزی باید در اوج کنار بکشد و کی زمان بازگشت در اوج است ، بی دلیل نیست که یک دهه مرد اول فوتبال ایران شده است. مرد اول نیمکت ها با همه حرف و حدیث هایی که همیشه دور کارش هست و هیچ دلیلی برای اثبات شان نیست. 
امیر است و تیمی که جمعی از بهترین های این دهه فوتبال ایران است. بازیکنانی که یک دهه در اوج بودند و البته دردشان این روزها همین است. شاید اشباع شده اند و هر بار که خوب نیستند ، خودش قبل از همه برای شان می گوید:« کیلو ها من در زمین بودند» او اما با همین گروه حالا در آستانه رسیدن به جمع 4 تیم برتر آسیاست. رسیدن به جمع 4 تا و حتی قهرمانی چیزی به اورده مالی او نمی افزاید اما این برایش این موفقیت یک هدف است والا تر از فوتبال. او می خواهد خودش را باری دیگر تمام قد به رخ بکشد. تا نشان دهد لایق وازه « سنتی» نیست. او عادل فردوسی پور و حامیانش را اجنبی پرست می نامد و مخرب می نامدشان. آنها که جرم شان این است:« زاویه داشتن با ادبیات کلامی سرمربی استقلال ، نه توانایی های فنی او » این قدر این دغدغه ذهنی را برای خود بست و گسترش داده که حالا ناکامی احتمالی اش در برابر تیم تایلندی برای او می شود یک کابوس . این را البته موفق ترین مربی ایران در ذهن خود تداعی می کند که استقلال با هدایت او در بازی های آسیایی ، تیم ملی ایران است و باخت او باخت یک ملت. حتی همان ها که «اجنبی پرست» شان می نامد. 
بازی با بوریرام هر نتیجه ای به همراه داشته باشد و امیر هم چه ژنرال باشد و چه گروهبان ؛ موفقیت او با همه انتقادهایی که به شخصیت مربیگری اش می گیرند ، غیر قابل کتمان است.

علیرضا توتونچی بازدید : 3 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)

دیرعامل استقلال پس از پیروزی تیمش برابر بوریرام تایلند با تمجید از تیمش می‌گوید حرکت غیر اخلاقی بوریرامی‌ها در شب قبل از بازی عامل پیروزی آبی‌های پایتخت برابر نماینده تایلند بود.

علی فتح‌الله‌زاده با تمجید از عملکرد استقلال برابر بوریرام گفت: اگر خاطرتان باشد پس از پیروزی در ایران برابر بوریرام گفتم در تایلند بهتر از تهران بازی می‌کنیم و همین طور شد. در نیمه اول کمی با احتیاط وارد شدیم اما خوب بودیم و با وجود دریافت یک گل روحیه خود را از دست دادیم. در نیمه دوم بازی بسیار برتری را ارائه دادیم و در نهایت شلیک کشنده آندو تیر خلاص را به بوریرام زد و با اقتدار به مرحله بعد راه یافتیم.

او در ادامه افزود: به هموطنان عزیزم بخصوص هواداران استقلال و رسانه‌های و مطبوعات ورزشی که مثل تیم ملی به استقلال نگاه کردند این پیروزی را تبریک می‌گویم. امیدوارم با همراهی همه به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنیم. حالا باید به مصاف کره برویم که الاهلی را شکست داده. اف سی سئول تیم بسیار خوبی است اما من به این کادر فنی و بازیکنان می بالم و اعتقاد دارم که آن‌ها دست پر به ایران می‌آیند.

مدیرعامل استقلال در پاسخ به این سوال که آیا پاداشی برای این پیروزی در نظر گرفته یا خیر اظهار کرد: پاداش که حتما می‌دهیم. اگر بتوانم شنبه به کره بروم با قلعه‌نویی و کاپیتان تیم مشورت می‌کنم و مبلغی پاداش برای بازیکنان در نظر می‌گیریم.

او در پاسخ به این سوال که ماجرای ممنوع‌الخروجی‌اش از ایران تا چه حد صحت دارد بیان کرد: من روزی که خواستم به تایلند بروم دیدم یکی از چک‌های باشگاه برگشت خورده است و چون مدیرعامل هستم مجبور شدم به خاطر این چک در ایران بمانم. این مسائل برای من اهمیت ندارد. من حاضرم جانم را برای استقلال بدهم. یکی از بازیکنان استقلال پیش از سفر به تایلند یک مشکل مالی بزرگ داشت و احتمال می‌رفت حتی اردوی تیم را با حالت قهر ترک کند اما من 250 میلیون به او چک شخصی دادم. من آمده‌ام به استقلال خدمت کنم و ان‌شاءالله شنبه در اردوی تیم حاضر می‌شوم.

فتح‌الله‌زاده در پایان و در پاسخ به این سوال که عامل موفقیت استقلال را با وجود موانع بسیار برای موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا چه می‌داند گفت: حقیقت این است که همه اعضای استقلال فهمیده‌اند که کسی را جز خدا ندارند. البته صالحی امیری و هاشمی امیدواری زیادی به من دادند و ما هم‌قسم شده بودیم تا در تایلند پیروز از میدان بیرون بیاییم. خصوصا با کار غیر اخلاقی که تایلندی‌ها دیشب در هتل استقلال کردند بازیکنان ما عصبی شدند و غیرت‌شان به جوش آمد و این گونه بوریرام را حذف کردند. من دست تک تک آن‌ها را می‌بوسم و از همه آن‌ها متشکرم.

علیرضا توتونچی بازدید : 2 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)
دکتر فتح‌الله‌‌زاده،‌ مدیرعامل این باشگاه مردمی پس از پیروزی تمام‌عیار تیم فوتبال استقلال در لیگ آسیا  و راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا با صدور پیامی یادآور شد:
 این پیروزی‌ مبارک مردم بزرگوار و دست‌اندرکاران ورزش باشد که لیاقتی به مراتب بیش‌ از این پیروزی‌ها و افتخارات بین‌المللی دارند.
 نمایش دلنشین جوانان پرهنر استقلال را باید مشتی از خروارها لیاقت و سزاواری و استعداد کم‌نظیر جوانان ایرانی دانست که اگر بتوان حداقل‌های لازم را برای‌شان فراهم کرد از قله‌های به مراتب بلندتری در عرصه‌های جهانی، صعود خواهند کرد.
قدرت‌نمایی استقلال مبارک همه آبیدلان دریادلی باشد که در هیچ وضعیتی تیم خود و‌ باشگاه خود را تنها نگذاشتند و با حمایت‌های بی‌شائبه خود، قدرت ایستادگی و غلبه بر دشواری‌ها را به زحمت‌کشان استقلال، بازیکنان،‌ کادرفنی و مدیریت استقلال دوچندان کردند.
 بی‌شک باشگاه استقلال با برخورداری از این یاری‌های جان‌بخش، در ادامه راه بی‌پایان خویش به افق‌های تازه‌تری دست خواهد یافت و پرده‌های زیباتر و خوش‌نقش‌تری،‌ از پیروزی و موفقیت‌های  همه‌جانبه پدید خواهد آورد.

علیرضا توتونچی بازدید : 3 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)
 در نیمه اول بازی حریف تایلندی برتر بر بازی بود و در نهایت توانست در دقیقه 31 بازی توسط اوسمار باربا به گل برسد. این گل روحیه حریف را دو چندان کرد اما با شروع نیمه دوم و ورود فرهاد مجیدی این شاگردان قلعه‌نویی بودند که بازی را از ابتدا در دست گرفته و روی دومین حمله خود با ضربه سر حنیف عمران زاده در دقیقه 51 به گل رسید.

پس از این گل استقلال باز هم حمله کرد و حتی می توانست با ضربه آکروباتیک مجیدی به گل برسد اما شاگردان قلعه‌نویی سعی در کنترل بازی داشتند که به خواسته خود هم رسیدند و در دقیقه ۹۰+۱ با ضربه از راه دور و دیدنی تیموریان حریف را در خاک خود شکست دادند و در نهایت به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند.

استقلال با این نتیجه حریف اف سی سئول کره جنوبی شد و اعضای این تیم مستقیما راهی سئول شده تا روز سوم مهرماه به مصاف این تیم بروند.

سئول کره در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه دو بر یک الاهلی عربستان را شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد.

دیدار برگشت دو تیم استقلال و اف سی سئول کره روز 20 مهر ماه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

ترکیب تیم استقلال:

سیدمهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، پژمان منتظری، هاشم بیک‌زاده، جواد نکونام، جی‌لوید ساموئل، آندرانیک تیموریان( ۹۰+۳ گوران لاوره)، خسرو حیدری 89 (مهدی نظری)، پژمان نوری(46 پژمان نوری) و محمد قاضی.

 سرمربی امیر قلعه‌نویی

 اسامی بوریرام:

 تتسانگ نوئن، سورات سوخا، بوماتان، چاپویس، اوسمار باربا،  چو تونگ، تانک لانگ، سوری سوخا، نوتنوم،کائپروم و ماکاروم

سرمربی: آلخاندرو مندز گارسیا

علیرضا توتونچی بازدید : 3 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)
شاگردان امیر قلعه نویی از ساعت 11 به وقت کره، به مدت یکساعت تمرین بدنسازی کردند. 

مهدی رحمتی و جواد نکونام که چند روز قبل سرما خورده بودند، در این تمرین بدون هیچ مشکلی حاضر شدند. 

استقلال امروز بعد از ظهر تمرین ندارد و کادر فنی تصمیم گرفته برای آنکه روحیه بازیکنانش را عوض کند آنها را به گردش ببرد. 


یکی از مراکز خرید سئول میزبان نماینده ایران در لیگ قهرمانان خواهد بود.

علیرضا توتونچی بازدید : 2 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)
در این میان فتح الله زاده که به دلیل مشکلات شخصی و ممنوع الخروج بودن نتوانسته بود تیمش را در سفر به تایلند همراهی کند، یکشنبه شب راهی کره جنوبی می شود تا در آستانه بازی مقابل اف سی سئول کره جنوبی کنار تیمش باشد. علی فتح الله زاده هفته قبل و به دلیل شکایت دو بازیکن سابق استقلال که چک های او را برگشت زده بودند از همراهی تیمش در بازی های آسیایی باز ماند. این چک ها متعلق به معوقات مهدی امیرآبادی و مهدی محمدی بود که چند سالی است از استقلال رفته اند. این بازیکنان به دلیل عدم پرداخت پول های استقلال از سوی وزارت ورزش از این تیم طلب داشتند. 

استقلالی ها هفته قبل توانستند مشکل چک های امیرآبادی را حل کنند اما محمد محمدی برای بازی به آمریکا رفته است و نبود او باعث شد تا فتح الله زاده دیدن بازی با بوریرام را از دست بدهد. ولی حالا استقلالی ها توانسته اند رضایت کتبی این بازیکن را به اداره گذرنامه برسانند تا فتح الله زاده هم به تیمش در سئول اضافه شود.
علیرضا توتونچی بازدید : 5 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)
محمد سررشته داری

با این شبیه سازی سعی در پیشبینی واقعیتها داریم برای تیمی که پرچم ایران را به تنهایی در دست دارد و هیچ کس هم از این غریبه تنها مانده در فوتبال ایران حمایت نمی کند!

استقلال یکه و تنها باید به مصاف لالیگاییها برود

لالیگاییهایی که شکست از استقلال در تهران را باور نداشتند و حتی اینجا در جهنم آزادی هم کوشیدند که آنرا با تساوی عوض کنند و حتما در تایلند هم می کوشند تا چنین کنند و نهایتا استقلال را حذف کنند

با این دیدگاه بازی را شروع می کنیم و تصور می کنیم در پانزده دقیقه ابتدایی بازی بوریرام از زمین و هوا حمله کند

آنها اما باید از صخره دفاعی استقلال عبور کنند صخره ای که در مقدماتی جام جهانی و در سه بازی آخر حتی یک گل را هم پذیرا نشد و این تازه بدون رحمتی بود یعنی عقابی که کارش را بلد است و می داند که چه باید انجام دهد

نکته اما اینجاست که این بازی بازی رحمتی است و او نیک می داند که با یک بازی خوب می تواند باز هم کیروش را تحت فشار قرار دهددر نتیجه قلعه و صخره دفاعی استقلال شکل می گیرد

شاید خسرو و بیک زاده هم به این دیدار برسند که در آن صورت استقلا ل به سادگی دروازه اش باز نخواهد شد

بله تعیین کننده ترین عنصر های بازی با بوریرام همین پرندگان آسمانی و مدافعان خوشفکر و تنومند هستند که می دانند چه می خواهند و می دانند که چه می کنند

حنیف و صادقی و منتظری و خسرو و بیک زاده و عابدینی و نوری هرکدام که به میدان بروند می شوند مهم ترین عناصر بازی

دوندگی و هوشیاری اصل اول است و آنجا در تایلند این می شود سند صعود استقلال

بوریرام هکه غول های آسیا را همینطوری حذف کرده آنها در خانه حریف تساوی گرفته اند و در خانه خود پیروز شده اند اما استقلال در تهران تن به تساوی نداد و این همان برگ برنده است

درواقع در طول نود دقیقه استقلال هر لحظه که به گل برسد می توان گفت که کار تمام است چرا که اگر استقلال یک گل بزند بوریرام برای عبور از این تیم باید سه گل بزندامری که محال به نظر می رسد

در واقع اینجاست که تعیین کننده های ثانی سر و کله شان پیدا می شود

فرهاد و آرش و قاضی و نظری برای صعود باید به تک حملات و فرصتها بسنده کنند و کار را در یک لحظه تمام کنند

در تایلند و مقابل اسپانیاییها موقعیت های فراوانی خلق نخواهد شد بلکه تک فرصتهاست که بازی را عوض می کند و اگر یک گل توسط استقلال به ثمر برسد کار بوریرام را باید تمام شده دانست مگر اینکه معجزه کنند و سه گل به قویترین خط دفاعی آسیا بزنند

به زعم نگارنده بازی با بوریرام شبیه به بسکتبال خواهد شد یا روی این دروازه است و یا روی آن دروازهو البته باکمترین موقعیت گل صد در صد

شاید فرهاد کار را تمام کند شاید نکو و یا آندو بازی را درآورند اما هرچه که هست تجربه حرف اول را در این بازی می زند یعنی عنصری که در تیم بسته شده توسط فتح الله زاده به وفور دیده می شود

باید دید کار به کجا می کشد تنها امیدواریم که در دقایق ابتدایی بازی استقلا گلی را در یافت نکند چون کار بسیار سخت می شود و البته خوشحالیم که در آسیا از کمیته انضباطی و کمیته داوران ایران خبری نیست که در هر بازی یک پنالتی را برای ما نگیرند

بله استقلال را غم غربت نمی کشد چون به این غریبگی در ایرانی که هیچکس از این تیم حمایت نمی کند عادت کرده است 

علیرضا توتونچی بازدید : 3 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)

حرکت انسانی اندو تیموریان در نجات سنجاقک از روی زمین فوتبال مورد توجه رسانه های جهان قرار گرفت.

 پس از آنکه آندو تیموریان یک سنجاقک را در بازی استقلال بوریرام با دقت از روی زمین برداشت و به خارج از زمین پرواز داد لحظاتی نگذشت که او گل بی نظیر و تماشایی خود را به بوریرام زد.

رسانه های خارجی اقدام به پوشش این حرکت اندو تیموریان به همراه گل بی نظیر او کردند و گل او را پاداش آسمانی اقدام انسانی او دانستند

یاهو نوشت: گل بی نظیر پاداش آسمانی مهربانی آندو

 

 نه آن پاس گل زیبا ، نه آن شوت ویران کننده ، نه آن دوندگی های بی پایان و نه آن دست زخمی ، هیچکدام به اندازه لحظه ای که  که آندو سنجاقک  را میان دستانش گرفت و نجات داد  ارزشی نداشت  سنجاقکی که از بخت شوم به زمین چمن آنجا رسیده بود و هر استوکی می توانست عمر کوتاهش را تمام کند .

این صحنه ماندگار و رفتار انسانی پسر نیک ایران ، بسان لبخندیست به این فوتبال

رفتار آندوی عزیز ، بهترین پیام برای شعار جوانمردانه فیفا بود ....

 

تصویر خبر اول سایت یاهو در این باره را می بینید.

 لیگ قهرمان آسیا - استقلال 2 بوریرام 1 - 27 شهریور 92 - حرکت انسانی آندو تیموریان در نجات یک سنجاقک - 2

 

علیرضا توتونچی بازدید : 2 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)

بدبیاری استقلال این است که برخلاف روال معمول جام باشگاه های جهان، این مسابقات در سال 2013 در ژاپن برگزار نمی شود و طبق اعلام فیفا کشور مراکش میزبانی آن را بر عهده خواهد داشت. اگر بازی های در ژاپن بود استقلال این شانس را داشت که در صورت نایب قهرمانی و قهرمانی کاشیوا ریسول هم به جام باشگاه های جهان راه پیدا کند. در آن صورت چون ژاپن میزبان بود نایب قهرمان آسیا هم به جام باشگاه های جهان راه پیدا می کرد. اتفاقی که شش سال قبل برای سپاهان رخ داد و آنها به رغم نایب قهرمانی در آسیا، چون اوراوا ردز قهرمان شده بود و مسابقات در ژاپن برگزار می شد، ‌تجربه حضور در این مسابقات را بدست آوردند.

استقلال چنانچه قهرمان آسیا شود در جام باشگاه های جهان که از تاریخ 20 آذر تا اول دی ماه در مراکش برگزار می شود شرکت خواهد کرد و این موضوع کابوس بزرگ دیگری برای سازمان لیگ که قصد دارد لیگ برتر را هرچه سریعتر به پایان برساند محسوب می شود. تاکنون حضور تیم های الرجا مغرب(میزبان مسابقات) اوکلندسیتی نیوزلند(قهرمان اقیانوسیه) مونتری مكزیک(قهرمان کونکاکاف) اتلتیکو مینیرو برزیل(قهرمان آمریکای جنوبی) و بایرن مونیخ آلمان(قهرمان اروپا) در این مسابقات قطعی شده و تنها قاره های آسیا و آفریقا نمایندگان خود را معرفی نکرده اند.
جالب اینکه استقلال این شانس را دارد که در صورت حضور در جام باشگاه های جهان و عبور از نماینده آفریقا در دور اول این مسابقات،‌ در دور دوم و در روز 26 آذر 1392 با بایرن مونیخ روبرو شود.

براساس برنامه اعلام شده، جام باشگاه های جهان از تاریخ 11 دسامبر(20 آذر) با دیدار مرحله اول میان تیم های الرجا مغرب و اوکلندسیتی نیوزیلند در ورزشگاه شهر آغادیر آغاز می شود. در دور دوم روز 14 دسامبر قهرمانان لیگ قهرمانان آسیا و آفریقا به مصاف هم می روند و سپس برنده مرحله اول به دیدار مونتری مکزیک خواهد رفت. در دور نیمه نهایی سه شنبه 17 دسامبر بایرن مونیخ - قهرمان لیگ قهرمانان اروپا - به دیدار برنده مصاف قهرمانان آسیا و آفریقا می رود و یک روز بعد برنده مصاف دیگر مرحله دوم با قهرمان جام لیبرتادورس دیدار می کند. دیدارهای رده بندی و فینال هم روز شنبه 21 دسامبر برگزار خواهند شد.

علیرضا توتونچی بازدید : 3 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)
گل آندو اندکی پیش از به صدا درآمدن سوت پایان بازی حکم تیر خلاص را داشت بر بوریرام تایلند. گلی که آندو خالقش بود. گلی که تحسین کارشناسان فوتبال آسیا را هم برانگیخت.

الان کجایید؟
هتلی در وسط شهر سئول. هنوز خستگی بازی با بوریرام در تن مان است. عجب بازی سختی بود...
بله، نیمه دوم شرشر عرق می‌ریختید؛ واقعاً بازی سختی بود.
بازی کردن درهوای شرجی خیلی سخت است، اما نیمه دوم بدنهای مان تازه راه افتاده بود. خودم پیش بینی می‌کردم این طوری بشود.
وما فکرمی کردیم نیمه دوم از نفس بیفتید.
نه، هواقدری خنک ترشد و ما هم چون با شرایط خوگرفتیم بازی بهتری انجام دادیم.من منتظر بازی بهتر تیم در نیمه دوم بودم.البته بدنهای مان خیلی داغ بود.
قلعه نویی بین نیمه به شما چی گفت؟
گلی که خوردیم استرس بچه‌ها را زیاد کرده بود، اما قلعه نویی از ما خواست تمرکزداشته باشیم و همان تمریناتی که روزهای قبل برای رسیدن به گل انجام داده بودیم را مدام تکرارکنیم.بیشتر کار روانی شد که جواب داد. آمدن مجیدی هم خیلی به ما کمک کرد. او سرعت خوبی دارد و ازلحظه ای که وارد زمین شد ما گرایش زیادی به سمت دروازه حریف پیدا کردیم. سرعت فرهاد خیلی به کار مان آمد.
اما تو بهترین بودی!
(می خندد) خیلی شلوغش کردید. این طوری‌ها هم که می‌گویید نیست. من هرکاری بلد بودم انجام دادم و سعی کردم تا آخر بازی تلاش کنم.همه خوب بودند.
گلی که زدی نزدیک به 35 متر با دروازه بوریرام فاصله داشت؛ مثل صاعقه بود!
یک لحظه دیدم و زدم.کار شاقی نبود. شوت بود دیگر.
گلت را چند بار دیدی؟
یک بار بیشتر ندیدم، اما وقتی خبرهای ایران را می‌خواندم دیدم خیلی سروصدا کرده.
یكی از گزارشگران عرب زبان می‌گفت آندو بهترین گل جهان در هفته گذشته را زده است.
خبرش را روی سایتها خواندم. نمی دانم شاید، نظری ندارم.
بعضی‌ها هم می‌گفتند این شوت هدیه آن سنجاقکی بود که تو نجاتش دادی!
(بازهم خنده اش می‌گیرد) خیلی هیجان می‌دهید. من تصور نمی‌کردم داستان آن سنجاقک این قدر بزرگ بشود. پس از بازی دیدم عکس های آن صحنه همه جا پرشده. خودم تعجب کردم، چون کارخاصی نبود که بخواهد این قدر بازتاب رسانه ای داشته باشد. کلا خیلی برای من هیجان دادند. ازهمه ممنونم، اما باور کنید کاری نکردم. هروقت قهرمان آسیا شدیم آن وقت از ما تعریف کنید.
به نظر می‌رسد حالت خیلی خوب باشد!
خدا را شکر خوبم. یعنی همه خوبند. البته بعضی از بچه‌ها سرماخوردند که این هم چیزی نیست. تا چهارشنبه درست می‌شود.
برابر بوریرام دو نیمه متفاوت را رقم زدید. یک نیمه معمولی و ناامید کننده، یک نیمه خیلی خوب.
خب، نباید این طوری باشیم. من گمان می‌کنم شرایط آب و هوایی تایلند هرتیمی را دچارمشکل می‌کند. اما در کره شرایط فرق می‌کند. آن جا دیگر هوا شرجی نیست و بی‌گمان تیم ما به تعادل می‌رسد. منظورم این است که این قدر تفاوت بین نیمه اول و دوم را نخواهید دید.
بازی های زیادی برابر کره ای‌ها انجام دادید؛ پیش بینی ات از این بازی چیست؟
کره در سطح باشگاهی تیمهای خوبی دارد. آنها خوب می‌دوند و تاکتیک شان بازی شناور و استفاده از کناره‌ها است. فکر می‌کنم برنامه ما بستن راه‌های نفوذ حریف از کناره‌ها باشد و بعد استفاده از موقعیت‌ها. البته نمی‌دانم نظرامیرخان چیست. شاید تاکتیک دیگری داشته باشیم. 
تصور می‌کنی موقعیتی نصیب شما بشود.
حتما این اتفاق می‌افتد. کره ای‌ها خیلی حرفه ای هستند. شاید حرفه ای تر از ما ایرانی ها، اما صرف اینکه آنها حرفه‌ای ترندنمی شود گفت ما شانسی برای زدن گل نداریم. یک گل بزنیم دربازی برگشت کارمان راحت تر می‌شود.
ممنون؛منتظربازگشت شما هستیم.
من هم به خاطر حمایت رسانه‌ها تشکر می‌کنم. از مردم می‌خواهم ما را دعا کنند تا برابر اف سی سئول هم به نتیجه دلخواه برسیم ودست پر از شرق آسیا برگردیم. فعلا خدانگهدار.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 21
  • بازدید سال : 50
  • بازدید کلی : 136